יום ראשון, 1 במרץ 2009

איור ממוחשב 2

המאיירת והאמנית המעולה דורון זהרי, כתבה הסבר קצר על טכניקת העבודה שלה:

אני מאיירת באמצעות המחשב קצת אחרת, אחד הדברים שאני לא יודעת לעשות זה סקיצות. ואני ממש לא אוהבת לעשות סקיצות בעיפרון לפני שאני מתחילה לאייר או לצייר...יש לי רעיון כללי, ואני מוכנה להפתעות על גבי הדף או מסמך במקרה של המחשב.
אני מאיירת במחשב בצורה מאד דומה לאיור באקריליק עם הרבה שכבות שמבצבצות מתחת ובלי קונטורים. לצורך כך אני משתמשת במברשות בעלת קצוות גסים.
היתרונות של המחשב- מחיקה בצ'יק, אם משהו לא מסתדר לי בגודל או שאני מגלה ששני סמ' ימינה היו משפרים את האיור- אין בעיה לתקן, ואם התוצאה הסופית לא נראת לי אז אני יכולה לשמר את החלקים שאהבתי ולחדש את כל השאר.
הטכניקה הזו, פשוט גורמת לי לאייר יותר בזריזות, ובכלל אני משתדלת שהעבודה שלי על המחשב תהייה כמה שיותר דומה לאיך שאני מציירת. וככה אני מציירת.
אני מצרפת דוגמאות לאיך שימרתי והעברתי ויצרתי איור שונה:






___________________________________________________

מה שאני מאד מעריכה אצל דורון זה את החופש שהיא לוקחת לעצמה לעבוד בלי סקיצות ועם מוכנות להפתעות.

דוגמא לאיור נסיון שעשיתי לפי ההנחיות של דורון:

בהיעדר סקיצה החלטתי לצייר פרצוף.
פתחתי מסמך חדש ובחרתי את המברשת הזו:



זו מברשת שנותנת קו בצפיפות נמוכה ועם שקיפות, כך שניתן לראות את השכבות של הצבע שמתחת.
בשכבה חדשה ציירתי את הבסיס:

בשכבה נפרדת הוספתי:

ובעוד שכבה:

המשכתי להוסיף צבע בשכבות נפרדות, בערך בסדר הזה:



החלטתי שהגיע הזמן לתת לברנש שיער. החלפתי למברשת עגולה פשוטה ושוב פתחתי שכבה חדשה:


ועכשיו נראה לי שיתאים לו גם זוג משקפיים (בשכבה נפרדת כמובן):


ולהשלמת המראה, חולצת פסים:



החלטתי לשנות קצת את האופי של הדמות. כיביתי את שכבת השיער וציירתי שיער שונה בשכבה אחרת:


החלפתי לו חולצה:



ולסיום הוספתי שכבת רקע:



היה כיף.
כמובן שאפשר לשלב: לעבוד עם מברשות שונות אטומות או שקופות, להוסיף טקסטורות וכד'.
דורון מוכרת חלק מהאיורים שהיא יוצרת כתמונות לחדרי ילדים. הדוגמאות שהיא שלחה הן מתוך המכירה האחרונה שערכה. מי שמעוניין לקנות, מוזמן לפנות אליה למייל: sohari@013.net.

אין תגובות: